از این محدّثان بزرگ که بگذریم، یک سلسله از علمای اصولی ما در قرنهای اخیر این مسئله را به روشنی بیان کردهاند؛ مثلاً مرحوم آیتالله آخوند خراسانی در کتاب «کفایة الاصول» مینویسد:
حجّتالاسلام و المسلمین مهدیپور: مسلّماً در دو دورة غیبت صغری و کبری دیدار حضرت بقیّةالله(ع) میسّر بوده و هست. در طول چهارده قرن گذشته، تعداد زیادی از علما به این موضوع تصریح کردهاند.
همانطورکه میبینید، حضرت به طور ضمنی تأکید میکنند که ممکن است بسیاری امام زمان(ع) را ببینند؛ ولی ایشان را نشناسند؛ همانطور که دربارة یوسف(ع) و برادرانش اتفاق افتاد.
مطلب بعدی این است که آیا به طور کلّی و مطلق هم دیدار محال است؟ یعنی اگر ما از امثال این مدّعیان که دنبال پخش کردن موضوع هستند، بگذریم، آیا برای بقیّه هم میتوان چنین احتمالی را قائل شد؟
مطلب بعدی این است که آیا به طور کلّی و مطلق هم دیدار محال است؟ یعنی اگر ما از امثال این مدّعیان که دنبال پخش کردن موضوع هستند، بگذریم، آیا برای بقیّه هم میتوان چنین احتمالی را قائل شد؟