• Facebook
  • Twitter
  • Rss
  • Plus

کشته و زخمی شدن ۱۸ غیرنظامی در حمله تروریست‌ها در جنوب دمشق

ارديبهشت 13
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

در حمله خمپاره ای تروریست ها به مناطقی در جنوب دمشق ۱۸ نفر غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

تروریست ها از اردوگاه یرموک محلات جنوب دمشق را هدف قرار دادند که در این حمله دو نفر کشته و 16 نفر مجروح شدند.

نیروهای ارتش سوریه با همراهی نیروهای سوریه در پی آرام کردن اوضاع هستند.

گفتنی است یگان های ارتش سوریه طی عملیاتی مخفی گاه های تروریست ها را در منطقه حجرالاسود در جنوب دمشق نابود کردند.

همچنین ارتش سوریه توانست خطوط انتقال سلاح و مهمات تروریست ها را در حومه دمشق قطع کند.

موارد مرتبط

  • روزه داری اجباری عناصر داعش به دلیل کمبود مواد غذایی در انبارهای موصل

    کمبود شدید مواد غذایی در موصل باعث شد گروهک تروریستی داعش ضمن کاهش وعده‌های غذایی عناصر خود، از آنها بخواهد به روزه داری روی بیاورند.

    به گزارش مصاف، یک منبع محلی آگاه در شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که که سرکرده های داعش تصمیم گرفتند وعده های غذایی عناصر این گروهک تروریستی در شهر مذکور را کاهش دهند و آنها را به روزه داری تشویق کنند.

    بر اساس این گزارش، منبع مذکور در گفت و گو با السومریه نیوز ضمن تاکید بر این که گروهک تروریستی داعش کنترل بزرگ ترین انبار مواد غذایی خود در منطقه برطله در شرق موصل را از دست داده جایی که جنگنده های نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا آن را منهدم ساختند، اظهار داشت: کمبود مواد غذایی در انبارهای داعش، سرکرده های این گروهک تروریستی را وادار کرد تا وعده های غذایی عناصر خود را به یک وعده در روز کاهش دهند.

    به گفته این منبع محلی، سرکرده های داعش ضمن درخواست از عناصر این گروهک تروریستی برای روزه داری و تحمل گرسنگی، حادثه «شعب ابی طالب» در دوران صدر اسلام را برای آنها یادآور شدند جایی که قریش هر گونه ارتباط و خرید و فروش کالا با مسلمانان را قطع کردند و درهای بازارها را نیز به روی آنها بستند تا این که هر چه داشتند به پایان رسید با این حال همچنان صبر پیشه کردند.

    منبع مذکور که خواسته نامش فاش نشود همچنین اعلام کرد که تروریست های داعش با استفاده از بلندگوهای مساجد از ساکنان موصل خواستند برای آنها مواد غذایی جمع آوری کنند.

    این در حالی است که فرماندهی عملیات آزادسازی شهر موصل حت عنوان «نینوا ما می آییم» امروز تاکید کرد که در هفدهمین روز عملیات، نیروهای عراقی به پیشروی خود در داخل بخش شرقی شهر ادامه می دهند و هیچ گونه توقفی در کار نیست.

    منبع: شفقنا

  • اسارت ۶۰۰ زن و کودک بیگناه شیعه ترکمن در دستان تکفیریهای داعش

    یکی از مقامات عراقی خبری تکان دهنده منتشر کرد. در گزارش این مقام عراقی تصریح شده است که هم اکنون حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن در اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش قرار دارد

    یکی از مقامات عراقی روز جمعه گذشته، خبری تکان دهنده منتشر کرد. در گزارش این مقام عراقی تصریح شده است که هم اکنون، حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن در اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر موصل و دیگر مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی قرار داشته و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

    «منصور اسود» یکی از اعضای کمیسیون عالی حقوق بشر در عراق، روز جمعه گذشته با ابراز نگرانی از اسارت حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه در دستان داعش، خاطرنشان ساخت: سازمان بین المللی اهمیت کافی و وافی به این مساله نداده اند و تاکنون اقدام مناسبی در این باره به انجام نرسانیده اند.

    وی در ادامه افزود: اخبار موثقی در دست است که تایید می کند، حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن هم اکنون در اسارت داعش به سر می برند که بسیاری از آنان در پایگاه های نظامی این گروه تروریستی تکفیری در شهر موصل محبوس و زنان به عنوان کنیزکان در جهاد نکاح و کودکان به عنوان عوامل انتحاری مورد سوء استفاده قرار می گیرند و این درحالی است که دولت و مقامات بلند پایه عراقی در این باره موضع سکوت را اختیار کرده اند.

    این عضو حقوق بشر سازمان ملل همچنین یادآور شد: در دیدار و گفتگویی که با برخی زنان ترکمن آزادشده از دست داعش داشتیم، ایشان اطلاعات قابل توجهی در اختیار ما قرار داده و ما را از مکان احتمالی دیگر بانوان شیعه عراقی دربند داعش مطلع ساختند.

    «منصور اسود» در پایان گفت: تنها ۱۱ تن از زنان شیعه ترکمن توانسته اند از دست تروریست های تکفیری رهایی یابند و مابقی همچنان در اسارت این گروه تروریستی قرار دارند.

    «حسن توران» نائب رئیس حزب ترکمن و یکی از اعضای پارلمان عراق نیز با تایید سخنان «منصور اسود» عملکرد نهاد های بین المللی مسئول در این زمینه را به باد انتقاد گرفت و آنان را متهم به کم کاری در موضوع زنان شیعه دربند داعش نمود.

    وی همچنین اظهار داشت: ما پیش از این نیز می دانستیم که تعدادی از زنان شیعه ترکمن در اسارت داعش به سر می برند و کم و بیش نیز از حال و احوال ایشان مطلع بودیم، ولی اخیرا روابط ما با ایشان به طور کامل قطع شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد ایشان و سرنوشتشان در اختیار نداریم.

    این مقام بلند پایه عراقی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت عراق راه چاره ای در مورد این بحران یافته و پیش از آنکه فرصت از دست رود، به سرعت آن را عملیاتی کند.
     
    منبع: ابنا
  • رکورددار اعدام در گروه تروریستی داعش به درک واصل شد + عکس

    حمله هوایی ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش در شهر الرقه سوریه منجر به هلاکت «فواز العلی» ملقب به «ابوعلی شرعی» از سرکردگان ارشد و خطرناک این گروه تروریستی شد.

     

    به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ابوعلی الشرعی که مردی بدنام است از زمان سیطره تروریست ها بر شهر رقه سوریه در نزد عناصر این گروه معروف شد و براساس صفحه ترویست ها دراینترنت موسوم به «رقه در سکوت سرمی برد»،  رکوردار صدور حکم اعدام علیه عناصر جدا شده این گروه و غیرنظامیان محسوب می شود.

     

    ابو علی سمت «قاضی شرعی» تروریست های داعش را دارا بود و از اواسط ۲۰۱۳م دادگاه شرعی شهر المنصوره در شهر رقه سوریه را اداره می کرد.

    ابوعلی به جنایت کاری شناخته می شد به گونه ای که افتخار می کرد که بیش از ۱۰۰ نفر را به اتهامات مختلف گردن زده است تا جایی که نام «شمشیر زن» داعش به وی داده بودند
  • هدف از انفجارهای دمشق جبران شکست سنگین تکفیری‌ها در سوریه است

    دولت سوریه پس از انفجارهای تروریستی در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) در بیانیه ای با«بزدلانه» خواندن اقدام تکفیریها،تأکید کرد: هدف از این انفجارها بالا بردن روحیه تروریست‌های شکست خورده است.

     

     

     

    به گزارش مصاف، دولت سوریه دقایقی قبل با صدور بیانیه ای انفجارهای تروریستی در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) در دمشق را به شدت محکوم کرد.

    بر اساس این گزارش، دولت سوریه در این بیانیه با «بزدلانه» خواندن اقدام تکفیریها، تأکید کرد: هدف از این انفجارها بالا بردن روحیه تروریست های شکست خورده است.

    در ادامه این بیانیه آمده است: تروریست های تکفیری پس از سلسله دستاوردهای گوناگون ارتش در مقابله با آنها احساس شکست کرده و برای بالا بردن روحیه خود دست به این اقدام جنایتکارانه زدند.

    دولت سوریه همچنین با اعلام اینکه مردم این کشور همچنان به تلاش خود برای برقراری صلح و ثبات در سوریه ادامه می دهند، تأکید کرد: نیروهای مسلح سوری تا زمان آزادسازی هر وجب از خاک این کشور از مبارزه با تکفیری ها دست نخواهند کشید.

    گفتنی است، ساعتی قبل ۳ انفجار تروریستی به صورت پیاپی در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) به وقوع پیوست.

    خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع آگاه در وزارت کشور سوریه شمار قربانیان این انفجارها را ۳۰ شهید و ۴۰ زخمی اعلام کرد.

    منبع: مهر

     

     

     

  • تلفات بیش از صد نفری داعش در غرب عراق

    گروه تروریستی داعش در استان الانبار در غرب عراق متحمل خسارت‌های سنگین شد و 109 نفر از عناصر آن کشته شدند .

     

     

     

    به گزارش مصاف، این افراد در جریان عملیات تروریست های داعش در شمال شهر رمادی مرکز استان الانبار و شهرهای الثرثار و الصقلاویه کشته شدند.

    اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار به السومریه نیوز گفت: نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروی هوائی و توپخانه 60 تروریست داعشی را در شمال رمادی کشتند و 19 خودروی بمب گذاری شده آنها را منهدم کردند.

    المحلاوی افزود : شمال رمادی هم اکنون تحت کنترل ارتش است .

    المحلاوی دیروز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که حمله داعش با 10 خودروی بمب گذاری شده به مرکزی امنیتی در شمال رمادی دفع شد و مهاجمان مجبور به عقب نشینی شدند .

    فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که حملات داعش به شهرهای الثرثار و الصقلاویه با کشتن 49 عضو این گروه تروریستی دفع شد و نیروهای ارتش سلاح های سنگین و دستگاه های ارتباطاتی از آنها به دست آوردند.


    منبع: العالم

     

     

     

Homeاخبار روز کشته و زخمی شدن ۱۸ غیرنظامی در حمله تروریست‌ها در جنوب دمشق Top of Page
Zo2 Framework Settings

Select one of sample color schemes

Body

Background Color
Text Color
Link Color
Background Image

Top Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Header Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainmenu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Slider Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainframe Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Menu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image
Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image