• Facebook
  • Twitter
  • Rss
  • Plus

برخی رابطه‌ها گاهی عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می‌آید/ عربستان زادگاه تروریسم ویژگی

مهر 29
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

"برخی وقتی می‌شنوند عربستان قطع رابطه کرده و چند کشور جیره خوار به تبعشان اقدامی را انجام داده‌اند، هول می‌شوند و خیال می‌کنند آسمان به زمین آمده است؛ هیچ مهم نیست، برخی رابطه‌ها گاهی برای انسان عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می‌آید".

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ «آیت الله مکارم شیرازی» در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بر لزوم حفظ سنت‌های اصیل حوزه‌های علمیه تاکید کرد و فرمودند: یک تفاوتی که نظام آموزشی حوزه با نظام‌های آموزشی دنیا دارد، انگیزه الهی است، ان شاءالله انگیزه ما برای درس خواندن انگیزه الهی است و نباید اجازه داد این انگیزه‌های الهی در حوزه کمرنگ شود.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع اضافه کردند: بسیار دردناک است که در ابتدای سال در یک درس به عنوان مثال هفتاد نفر شرکت می‌کنند اما در پایان سال به نصف و یا کمتر می‌رسد، این مساله به هیچ وجه درست نبوده و با رسالت طلبگی سازگار نیست.

ایشان فرمودند: مطالعه قبل از درس، حضور مستمر در درس، مطالعه بعد از درس و مباحثه از امتیازات منحصر به فرد نظام آموزشی حوزه‌های علمیه است، نگذارید این امتیازان در حوزه کمرنگ شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: بزرگان حوزه با همین نظام آموزشی که حتی امتحان هم در آن وجود نداشت به قله‌های رفیع رسیده‌اند؛ حوزه با همین نظام آموزشی شیخ طوسی‌ها، علامه‌ها و شیخ انصاری‌ها پرورش داد و این محقق نمی‌شود مگر این که همان انگیزه و احساس مسؤولیت الهی وجود داشته باشد.

این استاد دروس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مساله قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورها با جمهوری اسلامی ایران اشاره و آن را مساله ای ندانستند که برخی به خاطر آن نگران شده‌اند.

ایشان بیان داشتند: برخی وقتی می‌شنوند عربستان قطع رابطه کرده و چند کشور جیره خوار به تبعشان اقدامی را انجام داده‌اند، هول می‌شوند و خیال می‌کنند آسمان به زمین آمده است؛ هیچ مهم نیست، برخی رابطه‌ها گاهی برای انسان عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می‌آید.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: این که چند مزدور پول بگیرند و به دنبال سعودی‌ها حرکات ناموزونی انجام دهند، چندان اهمیتی ندارد؛ آن هم کشورهایی که هیچ نقشی در دنیا ندارند و دولت‌هایی ناتوان و ضعیف محسوب می‌شوند؛ این‌ها چیزی نیست که در روحیه ملت ما تأثیر بگذارد.

معظم له فرمودند: روزی می‌رسد که همین‌ها با التماس بر می‌گردند و تقاضای ارتباط و برقراری روابط دیپلماتیک می‌کنند، دنیا در پی اعدام عالم شجاع و بیگناه این‌ها را محکوم کرد گفتند کاری کنیم که این اثر برچیده شود و آمدند این بازی را راه انداختند؛ تعرض و تخریب برخی اماکنشان نیز بهانه به دستشان داد که البته همه مسؤولان این حرکت را نادرست خواندند و از پیگیری این مساله خبر دادند.

ایشان بیان کردند: امروز پرده‌ها کنار رفته و باطن سعودی‌ها هویدا شده است، یکی از مطبوعات غربی نوشته بود عربستان سعودی نفت، خرما و تروریسم صادر می‌کند، برای غربی‌ها نیز این مساله به وضوح ثابت شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که زادگاه و کانون تروریست‌ها عربستان سعودی است، فرمودند: اندیشه‌های تکفیری همچنان در مدارس این کشور تدریس می‌شود؛ علما باید ریشه‌های این اندیشه را با استدلال و منطق بزنند، تا افراد فریب آنها را نخورند. ما به سهم خودمان اقداماتی انجام داده‌ایم و در آینده نیز فعالیت‌هایی را انجام خواهیم داد.

این مرجع تقلید شیعیان یادآورشدند: ریشه تمام مشکلاتی که در منطقه داریم به وهابیت تکفیری بر می‌گردد؛ این‌ها تا این اعتقادات را رها نکنند و به صفوف امت اسلام برنگردند مشکل پا برجا خواهد بود.

ایشان خاطرنشان کردند: البته دشمن نیز به این مسائل دامن می زند؛ آن‌ها با ترفند جنگ مذهبی و جنگ شیعه و سنی می‌خواهند اهداف و نقشه‌های شوم خود را عملی کنند؛ امیدواریم به لطف و عنایت خدای متعال همه مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند و با وحدت و همدلی دشمنان را نا امید کنند.

موارد مرتبط

  • تمجید مقام انگلیسی از «موفقیت‌های حقوق بشری» عربستان

     

     

     

    با گذشت کمتر از یک ماه از اعدام جمعی 47 نفر از جمله چند شخصیت سیاسی در عربستان، یک مقام بلندپایۀ انگلیسی به تمجید از موفقیت‌های حقوق بشری سعودی‌ها پرداخته است.

     

     

     

     

     

     

    به گزارش مصاف، توبیاس الوود، معاون وزیر امور خارجۀ بریتانیا در امور خاورمیانه این اظهارات را روز دوشنبه (5 بهمن) در سفر رسمی خود به عربستان مطرح کرد.

    الوود در راس یک هیات از نمایندگان بریتانیا در سفر به ریاض، پایتخت عربستان خطاب به مجمع ملی حقوق بشر این کشور گفت که سعودی‌ها باید «موفقیت‌های حقوق بشری خود را به نحو بهتری» به جهانیان نشان دهند.

    سازمان‌های حقوق بشری مطرح بین‌المللی در پی اقدام الوود، اظهارات وی را دربارۀ عربستان که در حال حاضر موجی از اعدام به راه انداخته و در یک عملیات نظامی وحشیانه علیه مردم کشور فقیر یمن مشارکت دارد، «شگفت‌آور» توصیف کردند.  

    وزارت امور خارجۀ انگلیس گزارش سفر الوود به عربستان را منتشر نکرد، اما براساس اطلاعاتی که از افراد حاضر در این نشست به دست آمده است؛ مقامات سعودی گزارشی از اصلاحات حقوق بشری در این کشور از جمله اجازه به زنان برای شرکت در انتخابات شهرداری را به هیات انگلیسی ارائه کردند.

    الوود نیز در پاسخ از اقدامات مقامات سعودی تمجید کرد و به اذعان سه رسانۀ عربستانی که به پوشش خبری این دیدار پرداختند، افزود که مردم انگلیس از «پیشرفت قابل‌توجه عربستان در زمینۀ حقوق بشر» بی‎اطلاع هستند.  

        روزنامۀ الوطنِ عربستان پس از این دیدار نوشت: «توبیاس الوود در سفر هیات وزارت امور خارجۀ انگلیس به عربستان، بر بی‌اطلاعی بریتانیا از پیشرفت‌های قابل توجه عربستان سعودی در زمینۀ حقوق بشر اذعان کرد ... وی گفت دیدگاه خود را دربارۀ وضعیت حقوق بشر عربستان سعودی در پارلمان بریتانیا مطرح کرده است و پیشرفت قابل توجه (عربستان) در این زمینه مغفول مانده است.»

    با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجۀ انگلیس استفادۀ الوود از این واژه‌ها را به شدت رد کرده است.

    وی گفت: «ما این اظهارات را به رسمیت نمی‌شناسیم. آقای الوود در تمام جلسات خود در ریاض نگرانی‌های ما را در زمینۀ حقوق بشر مطرح کرده است...دولت به ابراز عمومی و خصوصی نگرانی‌ها ادامه خواهد داد.»

    این سخنگو همچنین افزود: «معاون وزیر به وضوح بیان کرده است که جدا از پیشرفت‌های تدریجی اخیر –مانند انتخابات شهرداری در ماه دسامبر (آذر 1394) ... که در آن به زنان اجازۀ مشارکت و حق رای داده شد- هنوز هم به پیشرفت‌های بیشتری نیاز است.»

    براساس بیانیۀ مطبوعاتی که مجمع ملی حقوق بشر عربستان ارائه داده است، سیمون کولیس، سفیر بریتانیا در عربستان الوود را در این دیدار خصوصی همراهی و بر اهمیت همکاری سازمان‌های حقوق بشری در دو کشور تاکید کرده است.

    در این بیانیۀ مطبوعاتی آمده است که مفلح بن ربیعان القحطانی، رئیس مجمع ملی حقوق بشر عربستان در این دیدار از نگرانی خود در زمینۀ «سوءاستفاده، تعمیم و انتشار» برخی موارد خاص برای بی‌اعتبار کردن عربستان خبر داده است.

    اخیراً مواردی از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی از جمله محکوم کردن رائف بدوی، وبلاگ‌نویس منتقد آل‌سعود به 10 سال زندان و یکهزار ضربه شلاق و یا محکومیت علی النمرِ 17 ساله به اعدام به دلیل شرکت در تظاهرات با محکومیت شدید بین‌المللی روبرو شده است.

    عربستان سعودی شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان این کشور و عموی علی النمر را اوایل ماه جاری همراه با 46 تن دیگر اعدام کرد. این درحالی است که شیخ نمر هرگز دست به اقدام خشونت‌باری نزده بود و تنها به سخنرانی‌های انتقادی و اقدامات صلح‌آمیز می‌پرداخت.

    در میان افرادی که همراه با شیخ نمر سربریده شدند، دو تن هنگام دستگیری کم‌تر از 18 سال سن داشتند و گناه بسیاری از آن‌ها تنها اعتراض به سیاست‌های آل سعود بود.

    آلن هوگارت، رئیس سازمان عفو بین‌الملل بریتانیا از اظهارات معاون وزیر خارجۀ انگلیس در ریاض به شدت انتقاد کرد، و گفت: «همان‌طور که تابیاس الوود نیز قطعاً دریافته است، عربستان برای به دست آوردن اعتبار بهتر در زمینۀ حقوق بشر یک راه بسیار ساده پیش رو دارد و آن معکوس کردن روند سرکوب مداوم است.»

    وی افزود: «عربستان باید زندانیان عقیدتی را آزاد کند... تا به اعدام‌های مداوم پایان دهد ... و اطمینان حاصل شود که حقوق زنان و گروه‌های سرکوب شده به درستی رعایت می‌شود.»

        مایا فوآ، از سازمان حقوق بشری رپریوِ انگلیس نیز گفت: «این اظهارات شگفت‌آور است. مقامات سعودی به دلیل سابقۀ وحشتناک حقوق بشری خود شهرت بدی دارند نه به خاطر روابط عمومی ضعیف.»

    توبیاس الوود اوایل ماه گذشته در پارلمان انگلیس گفته بود عربستان «پیشرفت‌های اندکی» در زمینۀ حقوق بشر داشته است، اما دولت هنوز نگرانی‌های جدی‌ای دارد.

    منبع: پرس تی وی

     

     

     

  • محاکمه 28 نفر از شیعیان سرشناس عربستان

     

     

     

    مسئولان عربستان بنا دارند ۲۸ نفر از شیعیان این کشور را به اتهام جاسوسی برای بیگانگان محاکمه کنند. این در حالی است که ناظران در مورد این محاکمه ها اظهار نگرانی کرده اند، چون متهمان این دادگاه ها از حقوق قانونی خود همچون داشتن وکیل محرومند.

     

     

     

    به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از پایگاه 14 فوریه بحرین، 28 نفر از شیعیان عربستان که در میان آنها شخصیت های برجسته ای همچون اساتید دانشگاه، دکترای فیزیک، مدیران بانک و تعدادی از روحانیون و خطبای مجالس حسینی به چشم می خورند قرار است به زودی در دادگاه جزایی ریاض محاکمه شوند.

    مسئولان عربستان این افراد را به جاسوسی و خبرچینی برای بیگانگان متهم کرده اند و قرار است به زودی در دادگاه های مناطق مختلفی مانند احساء، قطیف و مدینه منوره محاکمه شوند.

    ناظران در مورد نتایج این دادگاه ها نگران هستند، چون این محاکمه ها به صورت ظالمانه و کاملا مخفیانه و محرمانه برگزار می شود بدون اینکه متهمان بتوانند وکیلی داشته باشند و از حقوق قانونی خود برای دفاع بهره مند شوند. این افراد عبارتند از:

    1. علي عبد الله الحاجي – الاحساء
    2. براهيم علي الحميدي - سيهات
    3. حسين علي الحميدي - سيهات
    4. علي احمد الكبيش - سيهات
    5. خضر علي المرهون - صفوى
    6. حسين قاسم العبود -الاحساء
    7. لوي موسى الحسين - سيهات           
    8. عباس حجي الحسن  - الاحساء
    9. ناصر عبدالله اللويم – الدمام
    10. حسين سعيد ال ابراهيم – لملاحة
    11. عباس عبدالله  العباد – الإحساء
    12. بدر هلال ال طالب - سيهات
    13. احمد علي حسين الناصر - الإحساء
    14. علي حسين المهناء - الاحساء
    15. بدالجليل علي العيثان- الأحساء
    16. محمد عبد الغني عطيه- القطيف
    17. علي حسين علي العاشور - الاحساء
    18. محمد حسين علي العاشور - الاحساء
    19. احمد عبدالعزيز الفلس - المدينة
    20.  سالم عبدالله العمري- جدة
    21. يوسف عبدالله العمري -جدة
    22. ياسين صلاح الحربي- جدة
    23. طالب مسلم الحربي- جدة
    24. طاهر مسلم الحربي- جدة
    25. محمد حسين العلاسي -جدة
    26. احمد غرامه الغامدي- جدة
    27. سمير هليل الحربي- جدة
    28. سهيل المولد- المدينة

Homeاخبار روزبرخی رابطه‌ها گاهی عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می‌آید/ عربستان زادگاه تروریسم Top of Page
Zo2 Framework Settings

Select one of sample color schemes

Body

Background Color
Text Color
Link Color
Background Image

Top Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Header Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainmenu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Slider Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainframe Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Menu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image
Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image