• Facebook
  • Twitter
  • Rss
  • Plus

زخمی شدن ۳ نظامی صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه ویژگی

بهمن 12
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

یک شهروند فلسطینی در اقدام شهادت طلبانه به وسیله سلاح سرد به تجمع نظامیان صهیونیست در رام الله حمله و ۳ نفر را به شدت زخمی کرد.

 

 

 

به گزارش مصاف، عملیات های شهادت طلبانه شهروندان فلسطینی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در جدیدترین عملیات فلسطینیان، یک شهروند فلسطینی به وسیله سلاح سرد به تجمع نظامیان صهیونیست در رام الله واقع در کرانه باختری حمله کرد.

به دنبال این حمله ۳ نظامی صهیونیست به شدت زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. منابع بیمارستانی حال یکی از مجروحان را وخیم گزارش کرده اند.

در همین ارتباط، نظامیان رژیم صهیونیستی به روی عامل این عملیات آتش گشوده و وی را به شهادت رساندند.

منبع: مهر

 

 

 

موارد مرتبط

  • روستای فلسطینی که اسرائیل آن را 105 بار تخریب کرده است

    مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی برای صد و پنجمین بار روستای العراقیب، واقع در صحرای نقب، را تخریب کردند.

     به گزارش  مصاف، جعفر فرح، رئیس مرکز حقوق بشر"مساوات" که حقوق شهروندان عربی در سرزمین های اشغالی فلسطین را پی گیری می کند، گفت مسئولان اسرائیلی درعرض 6 سال، 105 بار روستای العراقیب را تخریب کرده اند.

    وی تصریح کرد: "هدف از تخریب روستای العراقیب، آواره کردن فلسطینی ها، مستقر کردن آن ها در مکان هایی مشخص با هدف سلطه برآنان و تنگ کردن عرصه بر روستاهایی است که به رسمیت شناخته نشده اند".

    روستای العراقیب از جمله روستاهای واقع درصحرای نقب در سرزمین های اشغالی فلسطین است که مسئولان این رژیم وجود آن را به رسمیت نمی شناسند.

    به گفته صیاح الطوری، کدخدای روستای العراقیب که منازل آن تا سال 2010 با سیمان ساخته شده بود، اهالی این روستا پس از تخریب های مکرر منازل خود از سوی مسئولان رژیم اشغالگر، منازل خود را از چوب و سنگ می سازند.

    شیخ الطوری گفت: "منازل این روستا اولین بار در سال 2010 به بهانه اینکه بر روی زمین های دولتی و بدون مجوز ساخته شده اند، تخریب شدند. ابن در حالی است که این سرزمین، سرزمین آبا و اجدادی ما است".

    منبع: العالم

  • انتظار و اميد دو اصل در فرهنگ شيعه

    شادابي و پويايي بشر در طول دوران زندگي فردي و اجتماعي، مرهون نعمت «اميد» و «انتظار» است. 

     

     

     

    اگر انسان، به آينده اميدي نداشته باشد، زندگي برايش مفهوم چنداني نخواهد داشت. آنچه انسان را به زندگي اميدوار مي‌كند و آن را جاذبه‌دار مي‌سازد و نگراني‌ها و ناراحتي‌ها را براي او آسان مي‌نمايد، انتظار و اميد به آينده‌اي روشن و رشدآفرين است که در آن، به تمام نيازهاي روحي و جسمي او به طور کامل پاسخ داده شود. آدمي در پرتو همين انتظار و اميد، رنج‌ها و گرفتاري‌ها را تحمل مي‌كند و با كشتي اميد و آرزو در درياي متلاطم و طوفان‌زاي زندگي، به سير خود ادامه مي‌دهد.
    انتظار و فرهنگ شيعه

    شيعه، با بهره‌گيري از آموزه‌هاي اهل بيت(عليهم السلام)، اين اميد و انتظار به آينده را در متعالي‌ترين نوع خود، فراراه انسان‌هاي آزادانديش و آزادي‌خواه قرار داده است.
    معناي لغوي و اصطلاحي «انتظار فرج»
    «انتظار»، در لغت به معناي چشمداشت و چشم‌به‌راه بودن1 است؛ اما در اصطلاح، به معناي چشم‌به‌راه بودن براي ظهور واپسين ذخيرة الهي و آماده شدن براي ياري او در برپايي حکومت عدل و قسط در سراسر گيتي است.
    به بيان ديگر، «كيفيتي‌ روحي‌ است‌ كه‌ باعث‌ به‌ وجود آمدن‌ حالت‌ آمادگي‌ (انسان‌ها) براي‌ آنچه‌ انتظار دارند، مي‌شود و ضد آن‌، يأ‌س‌ و نااميدي‌ است. هر چه‌ انتظار بيشتر باشد و هر چه شعلة آن فروزان‌تر و پر فروغ‌تر باشد، تحرک و پويايي او و در نتيجه آمادگي‌ نيز بيشتر خواهد بود».2
    «فَرَج» به معناي «گشايش» است. انتظار فرج، برخاسته از فطرت کمال جوي بشري است؛ اگر چه عوامل ديگري نيز مي‌تواند منشأ انتظار باشد.
    يکي از انديشوران معاصر، با بيان اين که برخي دوست دارند حالت انتظار را يك مسأله رواني ناشي از حرمان در اقشار محروم جامعه وتاريخ تفسير كنند وحالت فرار از واقعيت گرانبار يا مشقّت‏ها به سوي تصور آينده‏اي كه محرومان در آن بتوانند تمام حقوق از دست‌رفته وسيادتشان را بازپس گيرند، نوشته است: «اين گمانه، نوعي خيالبافي يا نوعي گريز از دامن واقعيت به آغوش تخيل است». 3
    بر خلاف گمان برخي که انديشة مهدويّت را ساختة شيعه مي‌دانند، باور داشت مهدويّت نه فقط به پيروان اهل بيت(عليهم السلام) اختصاص ندارد، بلكه بخش مهمي از عقايد اسلامي و يكي از مسايل مهم و ريشه‌اي در اصول اسلامي به شمار مي‌آيد كه بين تمام گروه‌ها و مذاهب اسلامي بر اساس بشارت‌هاي قرآن مجيد و آموزه‌هاي پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله وسلم)، شكل گرفته است. روايت‌هاي مربوط به حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ـ همان‌گونه که در منابع شيعه آمده است ـ در بسياري از كتاب‌هاي معروف اهل سنّت نيز آمده است.4
    بنابراين، باور به پيروزي نهايي نيروي حقّ، صلح و عدالت بر نيروي باطل، ستيز و بيداد، گسترش جهاني ايمان اسلامي، استقرار کامل و همه‌جانبة ارزش‌هاي انساني، تشکيل مدينة فاضله و جامعة آرماني و سرانجام، اجراي اين ايدة عمومي و انساني به وسيلة شخصيتي عالي قدر که در روايات اسلامي، از او به «مهدي» تعبير شده است، برخاسته از چشمه سار وحي است؛ از اين رو انتظار آن دوران، علاوه بر آن که در مجموعة باورهاي تمام پيروان اديان آسماني به چشم مي‌خورد، بين مسلمانان نيز از اهميّت ويژه‌اي برخوردار است.
    جايگاه انتظار در فرهنگ شيعه ‏
    در يک بررسي کوتاه، رواياتي كه سخن از انتظار گفته‏اند، به دو دسته كلي تقسيم مي‏شود:
    1. انتظار فرج به معناي عامّ
    در اين معنا، آموزه‌هاي ديني بر آن است تا افزون بر بيان فضيلت «گشايش عمومي» و اميد به آينده، و سوق انسان‌ها به اين عرصه، نوميدي را نيز مورد نکوهش قرار داده، از ورود جوامع بشري به آن جلوگيري كند.
    اهتمام آموزه‌هاي اسلامي در بيان معناي عام انتظار و اميد، تا بدان حد بوده که از آن با بلندترين عنوان‌ها ياد نموده، ارزش‌هاي شگفت‌آوري براي آن ذکر کرده است. برخي از اين عنوان‌ها بدين قرار است.
    1ـ1. عبادت و بندگي
    قرآن و اهل بيت(عليهم السلام)، به ما مي‌آموزند که هدف از آفرينش، بندگي خداوند است.5
    رسول گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) يکي از نمودهاي اين بندگي را انتظار گشايش دانسته، مي‌فرمايد:
    اِنتِظارُ الفَرَجِ عِبَادَةٌ؛ 6
    انتظار فرج عبادت است.
    از آن‌جا که بيشتر عبادت‌ها در شمار رفتار انسان است، مي‌توان نتيجه گرفت اين‌جا نيز مقصود از انتظار، مجموعه رفتاري خاص است.
    1ـ2. برترين عبادت
    برخي عبادت‌ها بر برخي ديگر برتري دارد؛ از اين رو انجام آن، افزون بر آن، که مورد تأکيد آموزه‌هاي ديني است، از پاداش افزون‌تري نيز برخوردار است و نقش آن، در سازندگي انسان بيشتر است.
    رسول گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) پس از آن که انتظار فرج را در زمرة عبادت‌هاي خداوند دانسته است، آن را يکي از برترين عبادت‌ها برشمرده، مي‌فرمايد:
    اَفضَلُ العِبادَةِ اِنتِظارُ الفَرَجِ؛7
    برترين عبادت انتظار فرج است.
    1ـ3. برترين کارها
    گاهي آن را برترين كارهاي امت پيامبر خاتم(صلي الله عليه و آله وسلم) معرفي مي‌كند.
    رسول گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) در اين‌باره مي‌فرمايد:
    اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتِي اِنتظارُ الفَرَجِ مِنَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ؛8
    برترين کارهاي امت من، انتظار فرج از جانب خداوند است.
    1ـ4. فرج بودن خود فرج
    امروزه، از نظر دانش روانشناسي ثابت شده است اميد داشتن، نقش بسيار مهمي در رفتارهاي اجتماعي دارد. به بيان ديگر انتظارِ آينده‌اي روشن و درخشان، باعث مي‌شود زندگي كنوني انسان نيز از روشنايي و پويايي برخوردار شود.
    در برخي روايات مربوط به انتظار فرج به اين حقيقت ارزشمند، اين‌گونه اشاره شده است که خود انتظار فرج، نوعي فرج و گشايش است.
    در اين‌باره امام سجّاد(عليه السلام) فرمود:
    اِنتِظارُ الفَرَجِ مِنْ اَعظَمِ الفَرَجِ؛9
    انتظار گشايش، خود از بزرگ‌ترين گشايش‌ها است.
    1ـ5. برترين جهاد
    در آموزه‌هاي ديني، جهاد و کوشش در راه خدا، يکي از مهم‌ترين رفتارهاي فردي و گروهي مسلمانان معرفي شده است. آيات فراواني از قرآن و روايات بسياري از معصومان(عليهم السلام) به حقيقت اين رفتار ارزشمند اشاره كرده است.
    درباره اهميّت انتظار فرج ـ افزون بر آنچه مورد اشاره قرار گرفت ـ به رواياتي بر مي‌خوريم که بسي شگفتي آور است و آن، اين که انتظار را فقط «جهاد» که «برترين جهاد» دانسته است. از اين نوع روايات نيز به خوبي استفاده مي‌شود انتظار، از نوع عمل است.
    رسول گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) برترين جهاد بودن انتظار فرج را اين‌گونه بيان فرموده است:
    اَفْضَلُ جِهادِ اُمَّتي اِنْتِظارُ الفَرَجِ؛10
    برترين جهاد امت من انتظار گشايش است.
    در مقابل آموزه‌هاي بالا، يأس و نااميدي از رحمت پروردگار، به شدت مذمت شده و در شمار گناهان بزرگ به حساب آمده است.11
    2. انتظار فرج به معناي خاص
    در اين معنا، انتظار به معناي چشم‌به‌راه بودن آينده‌اي با تمام ويژگي‌هاي يک جامعه، مورد رضايت خداوندي است که يگانه مصداق آن دوران حاکميت آخرين ذخيرة الهي وجود مقدّس حضرت ولي عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.
    برخي سخنان معصومان(عليهم السلام) در اين‌باره اين‌گونه است:
    امام باقر(عليه السلام) ـ آن‌گاه كه دين مورد رضايت خداوند را تعريف مي‏كند ـ پس از شمردن اموري مي‌فرمايد:
    ...وَالتَّسْلِيمُ لِاَمْرِنا وَالوَرَعُ وَالتَّواضُعُ وَاِنتِظارُ قائِمِنا... ؛ 12
    ... و تسليم به امر ما، و پرهيزکاري و فروتني، و انتظار قائم ما....
    امام صادق(عليه السلام) فرمود:
    عَلَيْكُمْ بِالتَّسْليمِ وَالرَّدِّ اِلينا وَاِنْتظارِ اَمْرِنا وَامْرِكُمْ وَفَرَجِنا وَفَرَجِكُم؛13
    بر شما باد به تسليم و رد امور به ما و انتظار امر ما و امر خودتان و فرج ما و فرج خودتان.
    از روايات انتظار ظهور حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) به دست مي‏آيد انتظار ظهور حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) نه فقط راه رسيدن به جامعه موعود است؛ بلكه خود نيز موضوعيت دارد؛ بدان معنا كه اگر كسي در انتظار راستين به سر برد، تفاوتي ندارد كه به مورد انتظار خويش دست يابد يا دست نيابد.
    در اين‌باره شخصي از امام صادق(عليه السلام) پرسيد: «چه مي‏فرماييد درباره كسي كه داراي ولايت پيشوايان است و انتظار ظهور حكومت حق را مي‏كشد و در اين حال از دنيا مي‏رود؟»
    حضرت(عليه السلام) در پاسخ فرمود:
    هُوَ بِمَنزِلَةِ مَنْ كانَ مَعَ القائِمِ فِي فُسطاطِهِ». ثُمَ سَكَتَ هَنيئةً، ثُمَ قالَ: «هُوَ كَمَنْ كانَ مَعَ رُسولِ اللّه؛14
    او همانند كسي است كه با حضرت قائم(عجل الله تعالي فرجه الشريف) در خيمه او باشد». سپس كمي سكوت كرد و فرمود: «مانند كسي است كه با پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) در مبارزاتش همراه بوده است».
    پي نوشت ها:
    1. ر.ک: دهخدا، علی اکبر, لغتنامه, کلمه انتظار.
    2. ر.ک: موسوي‌ اصفهاني، محمّد تقي‌، مكيال‌ المكارم، ترجمه:‌ مهدي‌ حائري‌ قزويني، ج‌ 2، ص‌ 235.
    3. آصفي، محمّد مهدي‌ ‌, مقالة انتظار پويا, فصلنامه انتظار, ش 6.
    4. ر.ک: ناصری، محمد امير، الامام المهدی فی الاحاديث المشترکة بين السنة و الشيعة.
    5. ذاريات(51): آية 56.
    6. اربلی، كشف‏ الغمة في معرفة الائمة، ج 2، ص 101؛ شيخ طوسي، أمالي، ص 405.
    7. شيخ صدوق، كمال‏الدين و تمام النعمة، ج 1، ص 287؛ ر.ك: ترمذي، سنن، ج 5، ص 565.
    8. شيخ صدوق, عيون اخبارالرضا (عليه السلام)، ج2، ص36؛ شيخ صدوق, كمال الدين و تمام النعمة، ج 2، ص 644
    9. طبرسی، احمد بن علی، احتجاج، ج 2، ص 317؛ شيخ صدوق, كمال الدين و تمام النعمة، ج 1، ص 319.
    10. حرانی، حسن بن علی, تحف‏العقول، ص 37.
    11. ر.ک: سوره يوسف(12): آية 87.
    12. شيخ كلينی، كافي، ج 2، ص 23، ح 13.
    13. كشي، محمدبن عمر، رجال كشي، ص 138.
    14. برقي، احمد بن محمدبن ‏خالد، محاسن، ج 1، ص 173؛ علامه مجلسی, بحارالانوار، ج 52، ص 125.
    نويسنده:خدامرلد سلیمیان
    درسنامه مهدویت2-ص202تاص207

     

     

     

  • گريه جبرئيل بر مصايب خانم زينب (س)

     

     

     

     

    روايت شده است كه پس از ولادت حضرت زينب (س)، حسين (ع) كه در آن هنگام كودك سه چهار ساله بود، به محضر رسول خدا (ص) آمد و عرض كرد: ((خداوند به من خواهرى عطا كرده است )). پيامبر(ص) با شنيدن اين سخن ، منقلب و اندوهگين شد و اشك از ديده فرو ريخت . حسين (ع) پرسيد: ((براى چه اندوهگين و گريان شدى ؟)) پيامبر(ص) فرمود: ((اى نور چشمم ، راز آن به زودى برايت آشكار شود.))

     

     

     

     

     

     

     

     

    تا اينكه روزى جبرئيل نزد رسول خدا (ص) آمد، در حالى كه گريه مى كرد، رسول خدا (ص) از علت گريه او پرسيد، جبرئيل عرض ‍ كرد: ((اين دختر (زينب ) از آغاز زندگى تا پايان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گريبان خواهد بود؛ گاهى به درد مصيبت فراق تو مبتلا شود، زمانى دستخوش ماتم مادرش و سپس ماتم مصيبت جانسوز برادرش امام حسن (ع) گردد و از اين مصايب دردناك تر و افزون تر اينكه به مصايب جانسوز كربلا گرفتار شود، به طورى كه قامتش خميده شود و موى سرش سفيد گردد.))

    پيامبر (ص) گريان شد و صورت پر اشكش را بر صورت زينب (س) نهاد و گريه سختى كرد، زهرا (س) از علت آن پرسيد. پيامبر (ص) بخشى از بلاها و مصايبى را كه بر زينب (س) وارد مى شود، براى زهرا(س) بيان كرد.

    حضرت زهرا (س) پرسيد: ((اى پدر! پاداش كسى كه بر مصايب دخترم زينب (س) گريه كند كيست ؟ پيامبر اكرم (ص) فرمود: ((پاداش او همچون پاداش كسى است كه براى مصايب حسن و حسين (ع) گريه مى كند))(3)

     

     

     

  • ولادت و پرورش خانم زينب كبري (س)

    درست ترين گفتار آن است كه سيدتنا زينب كبرى (س) در پنجم ماه جمادى الاولى سال پنجم هجرى به دنيا آمده 

     

     

     

    تربيت و پرورش ‍ آن دره يتيمه و مرواريد گرانبها و بى مانند در كنار پيغمبر اكرم (ص) بوده ، و در خانه رسالت راه رفته ، و غذاي خود را از وجود مطهر زهراي مرضيه(س) تناول نموده ، و از دست پسر عموى پيغمبر، اميرالمؤ منين (ع) غذا و خوراك خورده و نمو نموده ، نمو قدسى و پاكيزه ، و با سعادت و نيكبختى ، و پرورش يافته پرورش روحانى و الهى ، و به جامه هاى عظمت و بزرگى به چادر پاكدامنى و حشمت و بزرگوارى پوشيده شده ، و پنج تن اصحاب كساء به تربيت و پرورش و تعليم و آموختن و تهذيب و پاكيزه گردانيدن او قيام نموده و ايستادگى داشتند، و همين بس است كه مربى و مؤ دب و معلم او ايشان باشند.(2)

     

     

     

  • دلیل نقلی بر اثبات وجود امام مهدی (عج) چیست؟

    با استفاده از آیات و روایات می‌توان وجود امام مهدی علیه‌السلام را ثابت کرد:

     

     

     

    الف. قرآن کریم
    بدون شک، از نظر جامعه اسلامی همه مفاهیم و اعتقادات اصیل اسلامی ریشه در کلام الهی دارد و اساس عقیده به ظهور امام زمان نیز در کتاب خدا وجود دارد و این کتاب بزرگ آسمانی فرارسیدن آن روز مبارک و فرخنده را به تمام پیروان بشارت داده است. آیات متعددی در شأن امام مهدی علیه‌السلام هست که امامان معصوم، تفسیر، تأویل و تطبیق این آیات را بر وجود مقدس امام زمان و حکومت جهانی آن عدالت‌گستر بیان نموده‌اند که برای نمونه به برخی از این آیات اشاره می‌شود:
    ۱. «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ؛[۱] ما در زبور داوود پس از تورات نوشته‌ایم که سرانجام بندگان شایسته ما وارث زمین می‌شوند».
    امام باقر علیه‌السلام درباره «عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» فرموده‌اند: «قائم و اصحاب وی هستند».[۲]
    ۲. «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمْ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِكُونَ بِی شَیْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمْ الْفَاسِقُونَ؛[۳] خداوند کسانی از شما را که ایمان آوردند و اعمال شایسته انجام دادند وعده فرمود که آنان را قطعاً در زمین خلیفه خواهد کرد؛ همان‌طور که کسانی را که پیش از آنان بودند به خلافت گمارد و قطعاً دینشان را برای آنها مستقر خواهد نمود؛ دینی که برای آنها پذیرفت و قطعاً آنان را پس از خوفشان به حالت امنیت دگرگون می‌کند، که مرا عبادت کنند و چیزی را شریک من ننمایند و هرکه بعد از آن، کفر ورزد، پس قطعاً آنان فاسقند».
    امام صادق علیه‌السلام فرموده است که این آیه درباره حضرت قائم و اصحاب وی است.[۴]
    ۳. «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمْ الْوَارِثِینَ؛[۵] ما می‌خواهیم به مستضعفان زمین نیکی کنیم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین سازیم».
    امام باقر و امام هادی علیهم‌السلام فرموده‌اند: این آیه مخصوص امام زمان است که در آخرالزمان ظهور می‌کند... و زمین را پر از عدل و داد می‌کند؛ همچنان‌که پر از ظلم و ستم شده است.[۶]
    ب. روایات
    وجود امام مهدی علیه‌السلام از طریق روایات نیز به اثبات رسیده است که ذکر همه آنها، ممکن و لازم نیست. لذا به چند روایت اشاره می‌کنیم:
    احادیثی که شیعه و سنی به آن معتقدند:
    ۱. حدیث ثقلین: پیامبر اکرم فرموده‌اند: «همانا من دو شیء گران‌بها را در میان شما می‌گذارم؛ کتاب خدا، ریسمان کشیده شده از آسمان تا زمین، و اهل‌بیتم. و همانا این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند».[۷]
    طبق این حدیث همیشه همتای کتاب الهی (اهل‌بیت)، در روی زمین وجود دارد که همان امام زمان هر عصر است.
    2. حدیث وجوب اعتقاد به امام: بر اساس روایات شیعه و سنی، پیامبر اکرم فرمود: «هرکس بمیرد در حالی‌که امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است».[۸]
    با کمترین تأمل در این روایت و نظایر آن به مصداق واقعی امام پی خواهیم برد که از آن در روایت به «امام» تعبیر شده است و اگر کسی بدون اعتقاد به او بمیرد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.
    احادیثی که شیعه به آن معتقد است؛ مانند:
    احادیث لزوم وجود امام در روی زمین: امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «اگر زمین بدون امام بماند اهل خود را به کام خویش می‌کشد».[۹]
    از این حدیث معلوم می‌شود که همیشه امامی در روی زمین وجود دارد.
    پی‌نوشت‌ها
    ۱. انبیا:۱۰۵.
    ۲. منتخب الاثر، لطف‌الله صافی گلپایگانی، ص۱۵۹.
    ۳. نور:۵۵.
    ۴. منتخب‌الاثر، لطف‌الله صافی گلپایگانی، ص۱۶۱.
    ۵. قصص: ۵.
    ۶. المحجه فیما نزل فی القائم الحجه، هاشم‌بن‌سلیمان بحرانی، ص۱۶۸.
    ۷. سنن ترمذی، ج۵، ص۳۲۹؛ کافی، گلینی، ج۱، ص۲۹۴.
    ۸. مسند احمد، ج۴، ص۹۶.
    ۹. کافی، کلینی، ج۱، ص۱۷۹، ح۱۰.

     

     

     

Homeاخبار روززخمی شدن ۳ نظامی صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه Top of Page
Zo2 Framework Settings

Select one of sample color schemes

Body

Background Color
Text Color
Link Color
Background Image

Top Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Header Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainmenu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Slider Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainframe Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Menu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image
Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image